CATCH OF THE DAY Thelma

Toen ik deze post op een avond in oktober begon te schrijven, had ik net een maaltijd genuttigd die bestond uit boekweitpasta, zelfgemaakte bloemkool-spinazipesto, courgetteschijfjes en spekjes. En toen wou ik mezelf die hippe, smaakvolle, van gezondheid blakende persoon voelen die u zich bij een dergelijke maaltijd ongetwijfeld voorstelt - maar zwarte pasta ziet er geenszins smakelijk uit en aangezien het oog ook wat wilt, bleven we die avond allemaal op onze honger zitten. Vandaag, we schrijven enkele weken later (ik ben onverbeterlijk), is mijn dag nietsvermoedend gestart met een scheut serieus vergane melk in mijn koffie. Het is hoe het is. Hoe gaat het met u?


Gelukkig kan ik deze zuursmakende introductie meteen 180 graden draaien met de beschrijving van een plaats die wel hip en smaakvol is, waar u uw ogen altijd de kost kan geven en waar de melk gelukkig van gezondheid blaakt. In een zijstraat van de Diestsestraat in Leuven bevindt zich namelijk al enkele jaren het walhalla van droomstukken dat doorgaans Thelma Coffee & Design wordt genoemd. Ik zie u al denken "Ben ik verkeerdelijk linksaf geslagen aan Google en had ik eigenlijk rechtdoor moeten gaan na Netflix - ik dacht dat dit een foodblog was?" Not to worry, mijn punt is aankomende.


Naast de prachtige outfitspiratie en grote en kleine hebbedingen (alles is te koop bij Thelma), bieden uitbaters Stephanie & Simke namelijk bij hun heerlijke koffie af en toe glutenvrij lekkers aan. Zelf zijn ze niet gezegend met een glutenintolerantie, maar ze vinden het belangrijk om mensen die dat wel zijn niet te vergeten. En van zo'n engagement gaat mijn hart zingen en floept mijn portemonnee spontaan open. Zit u al op de volgende trein richting Leuven? Ik zit in het derde rijtuig.


In april - bovenstaande foto dateert van dat bewust moment, ik ben echt kei up to date (zeggen de coole mensen nog kei? Asking for a friend) - nam ik samen met mijn glutentolerante zus deel aan de glutenvrije plant based brunch van ike uwa bij Thelma. Een brunch die ze wegens succes begin deze maand nog eens hebben overgedaan. Op een doodgewone dag is hun aanbod uiteraard beperkter, maar hou voor speciale momenten zeker hun evenementen in de gaten.

THELMA Coffee & Design
Vaartstraat 12
3000 Leuven
maandag-zaterdag 10.30-18u
thelmacoffeedesign.com

Reacties