INFO Festivalitis

Ik heb daarstraks, na het liquideren van alle gekoelde (yes, I chilled my cookies) koekjes in huis, met de ondersteuning van een klein bord, een mini aardappelmesje en een volstrekt normaal gevormde vork tomaat-mozzarella gesneden en gegeten (dat is niet evident) en daarbij ook een dik met margarine besmeerde reeds lichtjes versteende boterham binnengewerkt. Nu heb ik buikpijn. Mijn hoofd is overigens niet meer zo geschikt tot het produceren van coherente teksten als gevolg van de zeer enthousiaste zon van de laatste dagen. Maar niet getreurd, al deze nefaste elementen aside vond ik het toch hoog tijd om na een maand radiostilte nog eens de wonderen van mijn fabulous bestaan met u te delen.

afbeelding via Google

Omdat ik meen dat u als volger hier af en toe ook boeiende zaken wenst te lezen, of op zijn minst iets met een informatieve kernboodschap die u er achteraf uit kan filteren om zeker te zijn dat u geen minuten van uw leven roekeloos verspild hebt, ga ik u vandaag mijn ik ga op festival en ik neem mee-lijstje meegeven. Ik ben mij bewust van het waarschijnlijk niet geheel taalkundig correct zijn van ik ga op festival, maar ik probeerde hier een zacht-komische analogie te creëren met het welbekende ik ga op reis en ik neem mee en serieus, bent u thuis ook zo'n kneuter? Op festival, dus. Morgenavond sluiten wij onze werkdag immers af op Down The Rabbit Hole in Nederland, ver weg van mijn vertrouwde vrijdagavondzetel.

Afgezien van de opgejaagde sensatie die zich in aanloop naar zo'n evenement van mij meester maakt bij de gedachte aan het moeten maken van een rugzak en een volledig weekend op een festivalterrein na een week die met 99% zekerheid permanente smeltschade aan mijn brein heeft toegebracht, is daar ook nog eens het issue van de voeding. Maar, het buitenland zou het buitenland niet zijn als ze daar niet wél aan de glutard dachten. Op de website van DTRH staat immers te lezen: "En ben je allergisch voor noten of gluten? Vrij Voedsel verwent je met allerlei gegarandeerd anti-allergene heerlijkheden, waaronder supersoep, gevulde wraps en satésaus zonder pinda’s. Zeker weten lekker!"

Ik geef toe, ik word niet bepaald wild van de naam "Vrij Voedsel". "Anti-allergene heerlijkheden" klasseer ik bovendien in dezelfde categorie als "sexy corrigerende steunslip", maar ik verheug me alvast op dat kommetje supersoep. (Een woord dat mijn half gesmolten brein nog net kan verwerken.) "Zeker weten lekker!" komt totaal niet geforceerd over, al denk ik dat we collectief kunnen besluiten dat het een overmoedige glutenetende schrijver betrof. The future will tell. Omdat het echter niet de eerste keer zou zijn dat mijn budget na één maaltijd reeds volledig opgesoupeerd is of dat het glutenvrije alternatief snel uitverkocht is, opteer ik wel voor het meezeulen van een knapzak reservevoeding. Better safe than hangry.


afbeelding via Google

Naast de klassieke festivalpicknick, neem ik morgen dus mee voor mijn glutenvrije noden:
- liters liters liiiiiiiiters water (mogelijk als gevolg van de aanhoudende droogte iets hoger in hoeveelheid ingeschat dan strikt noodzakelijk)
- glutenvrije crackers van Sigdal (ook wel gekend als mijn levensvoer)
- appels & noten (voor een voedzame start van de dag, ik ben mijn eigen gezondheidscoach)
- geen glutenvrije koeken uit zelfbescherming
- waarschijnlijk toch een glutenvrije koek
- glutenvrije koeken (als ik morgen nog in een supermarkt raak tenminste, maar als ik vandaag mijn eetgedrag observeer zal het beter voor het algemeen welzijn van mijn omgeving zijn dat ik effectief nog in een supermarkt geraak)

Dan ga ik nu misschien toch al verder wat materiaal rondom mijn rugzak verzamelen. De weersvoorspelling van dit weekend geeft overigens aan dat we zullen schommelen tussen 21 en 12 graden en dat het zaterdag zal regenen. Aangezien ik volstrekt geen enkel besef meer heb van hoe normale temperaturen aanvoelen neem ik zowel wintertruien als zomerkledij mee. Pls send help.

afbeelding via Giphy

Reacties