CATCH OF THE DAY Parijs & Gent

Gegroet, ik ben een werkende mens. Dat is een vrij nieuw gegeven in mijn leven, quoiAfgelopen week was het mijn aller aller allereerste werkweek und I liked it. Ik geraakte tijdig uit mijn bed, stond slechts een keer zwaar in de file (note to self, mijd Brussel in de ochtendspits teneinde algemeen onwelzijn in de toekomst te vermijden) en was altijd verbaasd wanneer het al tijd was om naar huis te gaan. T'es skeuneEn gelukkig (voor u, voor mij - en sowieso dat de Paus daar ook echt mee opgezet is) hoeft dat niets te veranderen wat mijn bloggedrag betreft of geen grijze maandagen en hartstochtelijk aftellen naar het weekend met zich mee te brengen - neen, want ik krijg de gouden kans om mijn glutenvrije endeavours ook naar de werkvloer door te trekken. Kijkt u vooral even op www.wheatlessandmore.com en www.morethansoup.be voor meer informatie en zeer veel lekker en gezond eten. Sluikreclame zegt u? But no. Echter, het leven is niet enkel werken, er moet ook gegeten worden. Dat deed ik in de twee dagen voorafgaand aan mijn werkstart nog op een bijzonder aangenaam blitzbezoek to Paris en afgelopen vrijdag bij Café Parti in Gent. Ik lijst de zaken even voor u op, omdat we zo'n goede vrienden zijn.


(c)YWG





CHAMBELLAND
14 rue ternaux 
75011 Paris 
+33 1 43 55 07 30 
website


(c)YWG (c)YWG

Bakker, gezellig eetplaatsje, broodjes om on-the-go te eten, pateekes om bij in zwijm te vallen en alles is
simplement zonder gluten. Alsof dat de normaalste zaak van de wereld is. 

BEARS & RACCOONS
21 rue Richard Lenoir
75011 Paris
+33 9 51 67 87 71
website

Kijkt, er is blijkbaar in Parijs een boulevard Richard Lenoir en een rue Richard Lenoir. En die liggen vrij dicht bij elkaar. Ik geef het u maar mee, want het zou al eens kunnen dat u zich vergist en de sluitingstijd van Bears & Raccoons gevaarlijk dicht in de buurt komt wanneer u in de verkeerde straat zit. Puur hypothetisch - but the visit is so worth it. Wederom alles zonder gluten en zelfs glutenvrije pintjes VAN DE TAP. Het vat was helaas af toen wij daar waren (er is mogelijks een verband met ons verlaat arriveren), maar ik zal daar snel nog eens proberen aanspoelen om dat goed te maken. Ik begrijp het als u nu spontaan naar Parijs begint te hollen.


 (c)YWG 


CAFE PARTI
Koningin Maria Hendrikaplein 65 A
9000 Gent
09 242 32 91 
website

Bij Café Parti geven ze op de kaart aan dat u probleemloos glutenvrij bij hen kan eten, en ze hebben gelijk. Ik kreeg een glutenvrij broodje met een apart potje olijfolie (winning), hun frietjes worden apart gebakken, al hun basissauzen en fonds zijn glutenvrij en ook de pasta's konden op glutenvrije wijze worden bereid. En bovendien was het helemaal vree lekker. Het is quasi verplicht om na uw volgende trip naar Parijs in Gent halt te houden.

(c)YWG (c)YWG 

Goed - ik ga genieten van het mooie weer op deze zondag en ik stel voor dat u hetzelfde doet. A la prochaine!

Reacties