INFO Thesis Schmesis Leestetis Praktetis

afbeelding via Google

Als ons Joy A. op instagram de hashtag #maandagschmaandag mag gebruiken voor haar werkleven van acteren en schrijven, voel ik mij vollenbak humperdink in mijn recht om de titel thesis schmesis aan te brengen bij een thesis die ik best wel bijzonder interessant vind. Het valt mij echter zwaar dat ik u, mijn teergeliefde truffeltjes, daardoor steeds meer verwaarloos. Naast de meest simpele recepten voor mijn meest recente verslaving, geef ik u ook nog even snel mee waarom deze verwaarlozing plaatsvindt.



KEUKEN Ola guaca en pesto por favor

Ik weet dat por favor geen Italiaans is. Indien u de laatste 20 dagen onder een steen of een vleeshomp heeft geleefd, bent u waarschijnlijk niet geheel mee, maar moest u echter niet in voorgaande omstandigheden verbleven hebben, behoeft het concept 'Dagen Zonder Vlees' geen introductie meer. Echter, om als glutard vlees en vis een tijdlang van de menu te schrappen zonder 's nachts wakker te worden omdat men aan de eigen tenen aan het knabbelen is, is het wel vereist dat er volwaardige vervangers ten tonele komen. En zo heeft ondergetekende Verhaert, J. een prakpassie gekweekt.

GUACAMOLE

Benodigdheden
1 avocado
1 kleine tomaat of 4-5 kerstomaatjes
1 sjalotje of 1 rode ui
1 teentje look
sap van 1/2 citroen
tabasco, peper en zout



Bereiding
Pel de avocado, haal de pit eruit en doe het vruchtvlees in een kom. Snij de ui, look en tomaat in kleine stukken (mag nog altijd vrij grof gesneden zijn) en voeg deze ook toe. Pers daarna de halve citroen en giet het sap over het mengsel. Prak alles door elkaar met een vork of een pureestamper en werk af met peper, zout en tabasco naar smaak.

PESTO

Benodigdheden
alle blaadjes van een basilicumplant (en mogelijk nog wat extra rucola)
een handjevol parmezaanschilfers
een handjevol pijnboompitten
1 grote teen look
olijfolie, peper en zout


Bereiding
Snij de knoflook fijn, verscheur de basilicumblaadjes en rucola en doe het geheel in een mortier of een tas. Voeg er vervolgens de parmezaanschilfers en pijnboompitten aan toe en start het stoempen (euh, ja). Voeg daarna een beetje olijfolie toe en blijf prakken tot u een smeuïg geheel bekomt. Afkruiden met peper en zout naar smaak.

INFO You better work, bits

Neen, ik heb het niet tegen u. Het is een oproep aan mezelf, mijn ambities en mijn chronisch uitstelgedrag. Ik schrijf mijn thesis over glutenvrije entrepreneurs in België en ik kan u vertellen dat er subliem en visionair vrouwvolk (voorlopig heb ik enkel vrouwen geïnterviewd) bezig is om uw leven als glutard - of als iemand die moet leven met een glutard - net dat ietsje aangenamer te maken. Daarnaast zou ik graag in al mijn lessen en groepswerken geraken om mijn diploma te halen en een en ander op poten krijgen om ook op mijn beurt uw leven te vergemakkelijken. Daarboven komen de ten miles van Antwerpen ook steeds dichter en ben ik bijlange niet zo goed aan het trainen als voorgaande jaren - maar pakt dat mijn gestresseerd rondhossen ook wel kan tellen als training. Mijn katten laten het alvast niet aan hun hart komen terwijl ze in honderd verschillende poses - tussen het mij verwaand aankijken à la where is my food, slave door - de zondagse zonnestralen proberen opvangen op ons terras en ik stel voor dat u dat ook niet doet. Laat de prakmengseltjes smaken en geniet van uw zondag!

Reacties