CATCH OF THE DAY Umamido & Eugène

Ik wil graag een minuutje stilte vragen voor mijn laptop. Heden ten dage heeft hij een luttele vijfendertig jaar nodig om op te starten, vergt iedere inspanning van een website openen tot een thesis schrijven (hetgeen mij totaal geen nachtmerries bezorgt, want een thesis verliezen - wie maakt zich daar nu zorgen over?) elke dag net dat ietsje meer moeite en recentelijk is daar ook nog bijgekomen dat ik een zeer gepixelate interface heb waardoor mijn getypte zaken hier mozaïekjes zijn in plaats van welgevormde schone letters. Een minuutje stilte dus, we gaan hem bijna verliezen vrees ik.

MAAR NIET GETREURD, ik heb hem wederom zover gekregen om nog even mee te gaan (stay with us Ronny, we love you Ronny) en dat is wel heel belangrijk want ik heb naar aanleiding van mijn Antwerpse voormiddag gisteren twee glutenvrije lofzangen voor u in petto.

Umamido Antwerpen

BAKKERIJ EUGENE
Volkstraat 15
2000 Antwerpen

De echte fans kenden dit plaatsje uiteraard al superbien, ik heb er volgens mij nog al eens iets over geblogd - maar gisteren werd ik wederom een vreedaardig enthousiaste I WANT IT AAAAAAAAALL glutard toen ik het aanbod chez Eugène nog eens zag. Volkoren pasta's, vanillewafels, verse koffiekoeken (hartjes hartjes hartjes) en pistolets, een vers houthakkersbrood, paprikachips (hartjes), rozemarijncrackers - wuups, ik had rozemarein geschreven, I am so very bright en waarschijnlijk nog wat dingen aangekocht later, voelde ik mij wederom een sociaal aanvaard en volwaardig in de samenleving geïntegreerd persoon. En een persoon die veeeeeeel ging eten. Maha. Het was ontroerend en het thesissen later op de dag (you better work bitch - da's op mezelf bedoeld) was des te aangenamer met deze koffie en verrukkelijke chocoladekoek.



UMAMIDO
Graaf van Egmontstraat 73
2000 Antwerpen
website



Umamido is slow food, served fast - zo prijzen ze zich aan op hun interwebs. En toen wij gisteren na Eugène rond half 2 Umamido op de Graaf van Egmontstraat binnenstrompelden duurde het inderdaad niet lang voor er een verrukkelijke ramen voor onze neus stond.

Upon de vermelding dat ik glutenvrij moest eten, verkondigde Guy (pakt dat ik Guy mag zeggen) enthousiast dat dat supergoed nieuws was, want sinds een week had hij een glutenvrije optie, echt een super gerechtje - en 't was allemaal waar wadadiezei. Instagram vertelde mij dat het ging om een variant met ricecake, bacon en ei, ik kan het maar aanraden (DZV, sorrynotsorry, vanaf volgende week doe ik beter mijn best). Best wel blazen alvorens u de thee en ramen nuttigt, mijn mond is nog altijd aan het recupereren. But I'll be back! Haha, dat klinkt zo'n beetje lame he. Maar 't is waar.



Afin, goed, maak er nog een fijne zondagmiddag van daar waar u zich bevindt! Ik ga nog wat eten, denk ik - of lopen, misschien. Of eten. Of thesissen. Er zijn zo veel opties, ik ga u laten - het beste he seg, groetjes thuis.

Reacties