KEUKEN Il pleure dans mon cœur comme il pleut sur la ville

Openen met Verlaine zegt – kunnen we. Ik heb de afgelopen dikke week doorgebracht op een aangekondigd en outrageously awesome gebleken taalkamp in Loppem en de confrontatie met de serieuze en serieus beregende realiteit is groot na zo’n intense portie good vibrations. Ik ben allesbehalve een sad eater, maar het heeft wel zo zijn voordelen om thuis te komen bij een nieuw ingeslagen voorraad smakelijkheden (and the award for best parents goes to) die het zwart gat dat ik ervaar toch deels kunnen opvullen. Alors voici, een kleine selectie van glutenvrij, uitermate calorierijk en overwegend chocolatebased zoet boefvoer voor de emovreters, mensen met een zwart gat en de gelegenheidssnoepers – zodat u van zodra u uw oorspronkelijk verdriet weggegeten heeft, vlotjes kan herstarten over uw gewichtstoename.

afbeelding via Google


Something’s Gotta Give

Glutenvrij eten is echt niet altijd totaal vreemd en verschillend van normaal eten (shut your mouth, dear), dus zet bij een goestingske voor comfort food deze blog open op een duidelijke en toegankelijke plaats in uw huis en storm vervolgens luidkeels blèrend naar uw kamer. Excuses als ‘Ik wou wel iets lekker voor u meebrengen, maar ik vond niets glutenvrij’ zijn namelijk volledig van de baan aangezien vrijwel iedere zichzelf respecterende supermarkt Snickers, Bounty’s en gele en bruine zakken M&M’s in de aanbieding heeft. De boodschap zal begrepen worden. M&M’s zijn echter bij extreem gevoelige glutards blijkbaar minder aan te raden aangezien sommigen hier toch op reageren. Een glutenaanval is het laatste waar u op een moment van intens verdriet behoefte aan heeft.

Definitely Maybe

Naast bovenstaande mainstream snacks, kan u uzelf uiteraard ook bijna altijd te goed doen aan chocolade allerhande. De meeste basic chocoladesoorten die niet van een gecertificeerd glutenvrij merk zijn, zijn namelijk ook glutenvrij en volledig way to go. Côte-d'Or is er bij mij al menig maal in veel varianten ingegaan zonder problemen, over Milka heb ik ook al lof gehoord. Indien u graag iets dramatischer te werk gaat, kan u ook zonder angst een Toblerone-reep verwerken met de soundtrack van The Sound of Music op de achtergrond. Vermijd echter wel die chocoladeproducten die opgesmukt zijn met koekjes, speculaasjes en andere van die heerlijk onverteerbare zaken.

No Reservations

Ook op restaurant kan u soms de nood ervaren voor een troostende zoetigheid. Voor zij die zich net als Amélie graag aan een crème brûlée wagen: be my guest. Fruitsalades zitten ook in de safe zone en meestal zijn ook sorbets, ijsvarianten (behalve sommige koekerigen zoals Ben & Jerry’s’ cookie dough en konsoorten), rijstpap, chocomousse en zelfs sommige browniegerechten vrij van gluten – dit is echter geen onomkeerbare zekerheid en u kan bij twijfel steeds best even de ingrediënten navragen. Eens thuis verwijs ik u overigens graag door naar de brownies van Damhert en een overzicht van Ben & Jerry’s-varianten waar u wel zorgeloos van kan genieten.

afbeelding via Google

Four Weddings and a Funeral

Bij trouwen denk ik spontaan aan rijst, en laat ik mij nu net vandaag aan de rijstmelkkoekjes van Bonvita aan het te goed doen zijn: hun beertjes, pootjes en amandelvariant gaan alledrie uitermate vlot binnen en ik moet met schroom toegeven dat reeds één pakje de leegheid nadert.


Waarmee eet u uw gemis soms weg? Er zijn uiteraard nog veel andere voluit glutenvrije lekkernijen ter beschikking, maar dit is de selectie waar ik vandaag mee in mijn hoofd zat. Have bottom size of Brazil. Totally worth it.

Reacties